Na úvodní stránku





Jak na reklamace objemných výrobků?

dTest

2012-08-07

Užitečné informace

Přečteno: 1975

Komentářů: 0


Porouchaná myčka nebo plynový kotel jsou noční můrou každého spotřebitele. Pouhá představa obtíží s přemístěním zboží zpět do prodejny mnohé od reklamace odradí. Většina zákazníků přitom netuší, že náklady mají být hrazeny prodejcem.


Reklamaci rozměrného nábytku či elektrospotřebičů řeší mnoho spotřebitelů, kteří se obracejí na poradenskou linku časopisu dTest. Problematická je nejen samotná váha vadného výrobku, ale především komplikace s  transportem do prodejny, kde mohou uplatnit reklamaci. Prodejci s pomocí příliš nepospíchají a často nezahájí reklamační řízení dříve, než je výrobek v prodejně.

Právní poradce časopisu dTest Miloš Borovička doporučuje: „Nákladů spojených s reklamací se není třeba bát. Pokud se vada na věci prokáže, nese náklady v plné výši prodejce a jde-li o zboží, s jehož transportem k prodávajícímu jsou spojeny obtíže, pak je na místě požadovat výjezd reklamačního pracovníka nebo odvoz zboží prodejcem.“

Zvláštní kategorii představují vestavěné nebo zabudované výrobky, u kterých se navíc přidávají komplikace s jejich demontáží. „Podobnou situací se nedávno zabýval Evropský soudní dvůr, který výkladem směrnice o zárukách došel k závěru, že prodávající je povinen vadné zboží odstranit z místa, kde bylo nainstalováno, zabudovat zde zboží náhradní a nezpůsobovat spotřebiteli obtíže s uplatněním reklamace,“ dodává Borovička.

Vzorový dopis a návod jak správně žádat náklady na uplatnění reklamace lze zdarma stáhnout na www.dtest.cz/nakladyreklamace. S dotazy týkajícími se nejen uplatnění práv při reklamaci se lze rovněž obrátit na poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009.

Sdílet na Facebooku

Diskuse k článku

Přidej svůj názor



Zpět


Provozuje a vytvořil Ing. Miloslav Fuček - MF SOFT
Všechna práva vyhrazena ©2008
Kopírování částí webu či přebírání částí textu není povoleno bez souhlasu majitele webu.

Dnes je sobota
20.04.2024