Na úvodní stránku





Velké překvapení v anketách popularity piv v roce 2012: mezi tradiční a známá piva se prosadil nováček z malého pivovaru

Redakční poštou

2012-11-15

Zajímavosti

Přečteno: 1888

Komentářů: 0


Letošní anketa popularity piv mezi médii zaznamenala výrazné změny a žádné z piv se neumístilo na stejném místě jako v roce 2011.


Nominováno bylo rekordních 49 zástupců ze všech typů pivovarů. Nejpopulárnějším pivem mezi novináři se na základě výsledků ankety Naše pivo 2012 po odmlce stalo pivo Pilsner Urquell z Plzeňského Prazdroje, a. s. Druhé místo obsadilo pivo Svijany, které vyrábí Pivovar Svijany, a. s., a na třetím místě skončilo pivo Bernard z Rodinného pivovaru Bernard, a. s. Anketu organizoval Český svaz pivovarů a sladoven, který formou dotazníků oslovil 391 představitelů všech druhů médií od tištěných po elektronická, od zpravodajských přes společenská po odborná. V anketním lístku účastník ankety mohl označit maximálně pět piv – bez rozdílu pořadí – uvedených na seznamu nebo doplnil nominace o piva, která na seznamu uvedena nebyla, ale účastník ankety je preferuje. Součet nominací určil, která piva jsou mezi novináři nejpopulárnější.

 

Novinářské preference se mění a naše anketa je toho důkazem,“ uvedl Ing. Jan Veselý, výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven. „Nikdo nemá své postavení v konkurenci téměř 550 pivních značek jisté a je jen dobře, že se mezi tipy od novinářů stále častěji objevují nová jména na české pivní mapě,“ doplnil Jan Veselý.

 

Velké překvapení přinesly výsledky ankety popularity piv mezi dámskou populací. Osloveno bylo 341 žen nejrůznějších profesí, od novinářek přes právničky a lékařky až po důchodkyně, vesměs členky nebo příznivkyně Prvního dámského pivního klubu. Ve třetím ročníku, kterou vyhlásil První dámský pivní klub po dohodě s vedením Českého svazu pivovarů a sladoven, šlo o to opět najít nejpopulárnější značku piva mezi ženami v České republice. Dá se říci, že tradičním vítězem se opět  stalo pivo Bernard z produkce Rodinného pivovaru Bernard, a. s., které tak obhájilo své loňské prvenství. Na děleném druhém místě, tentokrát se stejným počtem nominací, skončily pivo Pilsner Urquell ze skupiny Plzeňský Prazdroj, a. s., a Svijany, které je vyráběno v Pivovaru Svijany, a. s. Největší překvapení přineslo pořadí na třetím místě. Poprvé se ve vítězných nominacích objevil Gambrinus ze skupiny Plzeňský Prazdroj, a. s., a především pivo značky Hubertus, jehož výrobcem je Pivovar Kácov, s. r. o. Celkem bylo ženami nominováno 23 piv z produkce velkých a malých pivovarů a minipivovarů. Anketa letos proběhla ve dnech 1. až 9. září 2012. Dlouhodobě výzkumy Centra pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu Akademie věd ČR, v. v. i., ukazují, že 50 až 60 % žen u nás pije pivo.

 

Anketa, která podle dostupných informací nemá ve světě obdoby, se mezi dámskou částí naší populace vyhlašuje na památku a jako projev uznání Janě Herodkové in memoriam. Jana Herodková, profesí novinářka, zakládající členka a první prezidentka Prvního dámského pivního klubu, se o klub významně zasloužila.

 

Další informace naleznete na internetových stránkách Českého svazu pivovarů a sladoven www.cspas.cz.

 

zdroj:  CSPAS


Sdílet na Facebooku

Diskuse k článku

Přidej svůj názor



Zpět


Provozuje a vytvořil Ing. Miloslav Fuček - MF SOFT
Všechna práva vyhrazena ©2008
Kopírování částí webu či přebírání částí textu není povoleno bez souhlasu majitele webu.

Dnes je sobota
20.04.2024